Reference

V České republice používá Vario více než 11 000 uživatelů ve 2 000 firmách. Jsou mezi nimi jak významné podniky s miliardovým obratem a více než 500 zaměstnanci, tak malé firmy s milionovým obratem a pouze několik pracovníky.

Isifa

„Altus Vario používáme již 15 let a vždy se těšíme na další aktualizaci, která nám ještě víc usnadní práci,“ uvádí Radek Nalevajko z fotobanky Isifa.

Vario ve firmě slouží k vedení obchodní a ekonomické agendy a účetnictví. Program se dobře přizpůsobil specifickému oboru licencování fotek pro reklamní účely. Napomohlo tomu několik doplňků na míru:

  • doplňující informace ke kontaktům v adresáři (práva na použití fotek v různých oblastech),
  • doplňující položky v zakázkách (informace o autorovi fotky),
  • tiskový formulář s náhledy fotek, kterých se faktura týká.
StarDeco

“Díky Variu jsme dostali všechna důležitá firemní data do jednoho systému,” říká Martin Svoboda ze StarDeco.

Pro firmu, která prodává interiérové doplňky a designový nábytek, bylo klíčové, aby jeden informační systém zvládl řízení centrály a zároveň sítě poboček různé velikosti. To se jim díky Variu v licenci SQL Office (architektura klient-server) splnilo.

Time Air

Nastoupíte v Praze do letadla, které máte jen pro sebe, a za pár hodin jste už na obchodním jednání na jiném kontinentu. I takové lety na objednávku nabízí firma Time Air. S organizací náročného provozu jí pomáhá Vario. V Time Air využívají kombinaci standardních ekonomických agend a zakázkového řešení na míru.

EKUS Beroun spol.

“Vario je prostě nejlepší,” říká Jan Smola, majitel účetní firmy EKUS Beroun. Vario si vybral v roce 2001 a od té doby pomáhá jeho zaměstnancům vést účetnictví pro 80 firem.

AltiSport

Když máte e-shop s oblečením, je asi tisíc věcí, které musíte mít perfektně zvládnuté. Tedy pokud se chcete jako AltiSport pravidelně umisťovat na předních příčkách internetových soutěží. S každodenním náročným chodem pomáhá AltiSportu právě Vario.

Ve firmě jej využívají na:

  • komplexní správu obchodních činností (vedení skladu, evidence zboží, fakturace a další),
  • účetnictví a mzdy,
  • propojení s e-shopem.
Pharming

Až půjdete příště do lékárny, dost možná si koupíte právě léky v obalu od české firmy Pharming. Společnost patří k evropské špičce mezi výrobci papírových obalů a její tradice sahá až do roku 1894. Ve Variu vede firma Pharming veškerou ekonomickou a obchodní agendu.

A.P.O. - ELMOS

Firma A.P.O. - ELMOS je předním českým dodavatelem a výrobcem měřicí a regulační techniky s více než dvacetiletou tradicí. Vario ve společnosti využívají na správu zakázek a vedení účetnictví.

Comes

Peníze navíc se vždycky hodí, a tak řada podniků šetří outsourcingem IT služeb. Právě v této oblasti jim pomáhá 25 zaměstnanců pražské firmy Comes. Postarají se o instalace počítačových sítí i intranetu a kompletní servis výpočetní techniky.

Vario v Comes slouží jako “univerzální pracant.” Stará se o kompletní ekonomicko-obchodní agendu včetně mezd. Na individuální aktualizaci ceníků a katalogu využívají v Comes doplněk pro převod dat z Excelu.

Novobal

„Altus Vario je systém, který plně uspokojuje vše, co potřebujeme k provozu naší velké agendy. Vzhledem ke zkušenostem s několika podobnými programy ho vřele doporučuji. Zvlášť si cením velmi osobního přístupu a ochoty řešit vše, na co si jako zákazníci vzpomeneme. Pro nás je lidský faktor důležitý a s týmem Varia nám to funguje,“ říká jednatel firmy Novobal Martin Musil.

Novobal se specializuje na prodej kancelářských potřeb a obalových materiálů. Po celé republice má několik skladů. Část zboží také prodává přes e-shop, který je plně propojený s Variem od roku 2013. O bezproblémovou výměnu informací mezi systémy se stará komunikační “můstek” AVIS (Altus Vario Integration Services).

Podívejte se na další informace o implementaci Varia ve firmě Novobal.

LL-C (Certification)

„Altus Vario je velmi stabilní a zejména kompatibilní s naším vlastním softwarem pro řízení specializovaných procesů našich služeb,“ popisuje zástupce ředitele LL-C (Certification) Jiří Tomáš.

LL-C (Certification) je mezinárodní společnost, která poskytuje služby v oblasti certifikace výrobků, certifikace systémů managementu a dalších. Vario jí slouží k vedení kompletní firemní agendy.

Mercanta CE

“Nový informační systém jsme začali hledat v roce 2009. Předtím jsme měli SAP, ale nevyužívali jsme ho naplno a také cena se nám zdála příliš vysoká. Vario nám doporučil náš externí IT pracovník jako efektivnější a po všech stránkách dostačující řešení.

Osobně mohu říci, že jsme si vybrali správně. Na Variu oceňujeme jak kvalitní zpracování a intuitivní práci, tak vždy vlídnou a vřelou technickou podporu. Ta nám pomáhá rychle řešit všechny neočekávané výzvy, které se objeví.

Jsme spokojeným a věrným zákazníkem Varia. Děkujeme všem lidem, kteří za takto dobrým projektem stojí,” říká Robert Matys z firmy Mercanta CE.

Mercanta CE vznikla v roce 1994. Prodává přístroje, poskytuje servis a odborné poradenství v oblasti svařování plastů.

Mini daně

“S Variem pracuji už 15 let a neměnila bych. Díky němu mám klid i v chaotickém prostředí české legislativy. Vario je včas a kvalitně upravené podle změn v zákonech. Pokud potřebuji poradit, zaměstnanci Altus software mi poskytnou rychlé a smysluplné řešení. Děkuji,” říká Radka Severová z olomoucké firmy Mini daně.

Daňová a účetní poradkyně ve Variu využívá:

  • účetnictví,
  • doklady,
  • mzdy,
  • evidenci smluv,
  • elektronická podání.
Romana Erbenová

“Jsem účetní a daňová poradkyně. Program Vario používám již téměř 20 let. Dostala jsem se k němu náhodou u klienta a neměnila bych ho za žádný program, který znám. Během své praxe jsem mohla porovnat řadu programů, které využívají moji zákazníci, a vždy mě překvapí jak je Vario jednoduché při zadávání i vyhledávání. Díky tomu je velice přehledné.

Používám ho pro zpracování daňové evidence, účetnictví pro neziskové organizace, státní organizace i větší obchodní firmy. Nastavení je přitom ve všech případech zcela přehledné a kdykoliv potřebuji vytřídit údaje, není to problém.

Největším bonusem je jeho aktuálnost, na kterou se můžu 100% spolehnout. Za těch 20 let se mi nestalo, že by v době změny jakéhokoliv předpisu bylo něco nedodělané nebo by to nefungovalo.

Nejčastěji nastávají změny ve mzdách. Občas se mi přihodí, že mi vyjíždí změněné údaje, aniž vůbec stačím zaregistrovat, že k nějaké změně došlo. Perfektním příkladem posledních dní je kontrolní hlášení. Aniž bych cokoliv řešila, vyjelo mi hlášení v podobě, kterou jsem mohla ihned zaslat na Finanční úřad.

Každý program má svá slabá místa. V tomto případě to bude asi cena, protože menším firmám se může zdát vysoká. Pokud však zvážíte výhody, určitě nebudete litovat, že Vario využíváte,” říká daňová poradkyně Romana Erbenová z Benátek nad Jizerou.

AZCON 13

“Vario jsme si vybrali proto, že jsme potřebovali skutečně variabilní mzdový program. Zpracováváme totiž mzdy jak pro firmy, tak pro příspěvkové organizace (s návazností na statistické výkazy, které musí dokládat).

S Variem jsme velmi spokojení a velice oceňujeme vstřícnou komunikaci a pomoc při řešení konkrétních mzdových problémů. Děkujeme,” říká Milada Topinková z účetní firmy AZCON 13.

Azcon 13, který působí v Klášterci nad Ohří, vznikl v roce 1996. Zaměřuje se na vedení účetnictví a zpracování mezd.

Modestia

“Vario využíváme 15 let především pro vedení činností souvisejících s velkoobchodem a e-shopem. Program zcela vyhovuje našim potřebám. Nejdůležitější je pro nás velmi vstřícné jednání firmy Altus software a ochota jejích pracovníků nám s čímkoliv pomoci,” říká Lenka Michlová z firmy Modestia, která šije a prodává elegantní českou módu.

DART spol.

“Vario jsme zvolili z důvodů jednodušší komunikace s účetní firmou, která se stará o naši evidenci. Současně nám program usnadňuje interní evidenci tržeb,” říká Tomáš Jalovec z firmy DART spol., která pořádá veletrh Model Hobby.

TOP-EKO-PRAHA

“Vario používáme více než 10 let a jsme s ním velice spokojeni. Systém je přehledný a názorný. Zaměstnanci Altus software jsou ochotní a vstřícní, případné dotazy ihned řeší a problémy odstraňují. Vzhledem k tomu jsem nikdy neměli potřebu vyměnit Vario za jiný program,” říká Eva Rosová z firmy TOP-EKO-PRAHA.

Velkoobchod s průmyslovými armaturami a pohony vznikl v roce 1992. Ve Variu vede:

  • doklady,
  • účetnictví,
  • adresář.
TEMPARANO

“S Variem už pracuji přibližně 15 let a jsem s ním velice spokojená. Postupně jsem vystřídala tři firmy a Vario mě doprovází prakticky celý můj profesní život finanční a mzdové účetní. Software je finančně dostupný pro malé, střední i velké firmy dle jejich specifických potřeb a dle obchodního zaměření. Děkuji za vstřícnost a přátelské jednání s pracovníky Altus software,” říká Ivana Nováková z firmy TEMPARANO.

K & J Color s.r.o.

“Na Variu se mi líbí hlavně jeho snadné ovládání. Oceňuji variabilitu a to, že se umí přizpůsobit růstu naší firmy. Jsem spokojená se vstřícností technické podpory a rychlostí řešení nastalých problémů včetně nestandardních požadavků,” říká Karolína Halounková z firmy K&J Color.

Společnost je certifikovaným prodejcem stavební chemie, sanačních materiálů a barev. Využívá celou agendu Varia a také:

  • evidenci smluv,
  • elektronická podání.
Yedoo

“Naše firma postupně rostla a začali jsme potřebovat nový informační systém, který by se přizpůsobil rozrůstající se nabídce našeho zboží a umožnil nám používat e-shopy světové úrovně. Díky Variu máme všechna data na jednom místě, propojili jsme sklad s obchodem a financemi a generujeme přehledné analýzy. A to vše v jednotném uživatelském prostředí,” říká Petra Koblížková z české firmy Yedoo.

Yedoo vyrábí koloběžky, odrážedla a dětská kola, která se prodávají ve více než 30 zemích světa. Firma využívá celou agendu Varia včetně modulu Expedice a napojení na e-shop.

Petrotrans

Řidiči firmy Petrotrans každý den rozvezou tisíce litrů pohonných hmot po celé republice a také v příhraničí sousedních států. Právě jejich mzdy a také mzdy dalších pracovníků zpracovává účetní Petrotransu ve Variu.

Když Petrotrans před lety přešel na Vario 12, nastal problém v komunikaci s SQL databází. Kvůli tomu trvalo zaúčtování mezd neúměrně dlouho. Komplikaci vyřešila bezplatná návštěva našeho technika. “Po opravě jsem zase získala efektivní nástroj na zpracování mezd a účetnictví,” říká ředitelka úseku personálního managementu Alena Pokorná z Petrotransu.

Více o využití Varia v Petrotransu najdete v článku na blogu.

Papelote

Krásné papíry, kvalitní vazby, originální design. Takové jsou výrobky známého českého papírnictví Papelote. V nabídce má nejrůznější diáře, sešity a další výrobky.

Přestože Papelote propaguje “starý dobrý” papír, moc dobře ví, že spoléhat se ve vedení firmy jen na poznámky na papíře by se nevyplatilo. Proto zaměstnancům pomáhá Vario.

V Papelote ho využívají například na:

  • rychlé zpracování zakázek,
  • vystavování faktur,
  • sledování stavu skladů,
  • maloobchodní prodej.

Více o využití Varia v Papelote najdete v článku na blogu.

Walteco

Aby mohly supermarkety a další velké obchody prodávat, musí mít na čem zboží vystavit. Právě regály jim dodává česká firma Walteco. Mezi její klienty patří například řetězce Hornbach a Unihobby.

Tyto firmy si dokumenty s dodavateli vyměňují pouze elektronicky. Díky Variu to pro Walteco není problém. Přestože má každý řetezec pro zasílání jiné standardy, technické nastavení Varia se umí přizpůsobit v obou případech.

Lidé z Walteco také oceňují, že kromě účetních a obchodních aktivit můžou ve Variu vést i skladové hospodářství.

Více o využití Varia ve Walteco, které provozuje e-shop AAA železářství, najdete v článku na blogu.

PETRA company

“Vario nám vyhovuje díky své komplexnosti a přehlednosti. Jednotlivé moduly jsou navzájem šikovně propojené. Díky tomu máme přehled například o stavu skladu nebo o podkladech k fakturaci. Velice sympatické a hezké je i uživatelské rozhraní. Celý systém je velmi intuitivní a jsme rádi za každé nové aktualizace,“ říká jednatel PETRA company Petr Mička. Firma se specializuje na komplexní správu IT systémů a hardwaru.

VAVRIK group

Vytápění, větrání a klimatizace. Právě na tyto obory a jejich automatizaci se zaměřuje velkoobchod VAVRIK group.

Vario využívají na:

  • evidenci objednávek,
  • účetnictví,
  • mzdy.

Nyní jsou spokojení, protože mají vše v jednom systému a také oceňují, že se systém bez problémů přizpůsobil znakům azbuky. Více o využití Varia ve VAVRIK group najdete v článku na blogu.

AGROWEST

Starý systém už nevyhovoval požadavkům rostoucí společnosti a tak začal AGROWEST, který prodává a servisuje zemědělské stroje, hledat náhradu. Volba padla na ERP systém Altus Vario.

Nasazení systému předcházela předimplemantační studie. Se samotnou implementací pak pomáhali tři naši konzultanti. Výsledky se objevily rychle.

Vario propojilo centrálu se sedmi pobočkami a tím řadu činností velmi zjednodušilo. Také umožnilo přehledné vedení katalogu strojů a náhradních dílů. Díky agendě sklad má firma perfektní přehled o všech zásobách.

Vario navíc umí sledovat i životnost produktů. Obchodníky upozorní například na to, že zákazník, který si koupil traktor, bude potřebovat brzo vyměnit součástku. Obchodníci tak jednoduše kontaktují klienty s nabídkou servisu.

De & Co Hranice

Excel je skvělý na tabulky, ale na agendu expandující firmy už nestačil. Proto začali ve strojírenské společnosti De & Co Hranice hledat nový informační systém. „Přechodem na Vario jsme ušetřili spoustu času. Dřív se stávalo se, že dva lidé dělali zbytečně stejnou práci. Jeden něco vyplnil do tabulky v Excelu a druhý ty samé údaje přepisoval do jiné tabulky,” říká jednatel firmy Tomáš Rőssner.

Vario se dobře přizpůsobilo zakázkové výrobě strojů a také příjemně překvapilo svou rychlostí. „S Variem jsme spokojení a můžeme ho doporučit i dalším firmám,”  uzavírá Rőssner.

Více o využití Varia v De & Co Hranice najdete v případové studii.

Snowbitch

Bylo to jako přesednout z Wartburgu do nové Octavie. Tak mluví o přechodu na Vario obchodní ředitel Snowbitch Jiří Cafourek. Tento skateshop s dvacetiletou tradicí patří v České republice mezi špičku ve svém oboru. Má pětašedesát zaměstnanců a hrubý obrat sto milionů korun ročně. E-shop, který je součástí obchodu, měsíčně vyřídí sedm až osm tisíc objednávek.

Zlomové byly Vánoce v roce 2010. Firma se začala dostávat ze stotisícových do milionových obratů a měla osmnáct poboček po celé zemi. Ale kvůli pomalé aktualizaci e-shopu přicházela o statisíce korun. „V tu chvíli jsme si řekli, že tak už to dál nejde,”  vypráví Cafourek. Rok na to si ve firmě pořídili Vario. Konečně měli všechny agendy v jednom systému a e-shop se rychle aktualizoval.

Více o využití Varia ve e-shopu Snowbitch najdete v případové studii.

Novatic COATINGS

Důmyslné propojení agend, které výrazně šetří čas. To je jedna z věcí, kterou na Variu oceňují lidé z Novatic COATINGS. Tato firma s 15 zaměstnanci vyrábí v Teplicích antikorozní a průmyslové laky.

Na Variu je překvapilo hned několik věcí. “Některé agendy jsou opravdu důmyslně provázané. Stačí jeden klik a automaticky se spustí řetězec zápisů, což hodně šetří čas. Celé prostředí je velmi přehledné a spousta operací se dá uskutečnit různými způsoby. Uživatel si tak může vybrat, co mu vyhovuje nejvíc”, popisuje vedoucí financí Carmen Chloubová.

Více o využití Varia v Novatic COATINGS najdete v případové studii.