Osvědčený způsob, jak úspěšně řídit e-shop

Osvědčený způsob, jak úspěšně řídit e-shop

Česko je e-shopovou velmocí. To platilo už v době před pandemií covidu-19. Velký boom, který sektor e-commerce v době koronaviru zažívá, tuto pozici jen upevnil. Jak ale takový e-shop úspěšně řídit? Co dělat, když se vám e-shop rozjede a objednávky se začnou množit?

„Když se zastavíme, předběhneme ty, co běží.“

Známé indické přísloví, které v sobě skrývá správnou inspiraci.

Existují totiž dvě cesty, jak řídit svůj e-shop. Buď zapřisáhle sázíte na známý systém tužka-papír-excel, případně postupně, jak e-shop roste, přibíráte na palubu jednoho poskytovatele služeb za druhým, protože každý přece umí něco a v danou chvíli je to nejrychlejší řešení. Až máte nakonec dodavatelů tolik, že na to potřebujete zase excel tabulku.

Nebo si najdete čas, zamyslíte se, rozhlédne kolem sebe, jak to řeší ostatní. Pak zjistíte, že osvědčenou a dlouhodobou cestou na řízení firmy v oboru e-commerce je napojit e-shop na ERP systém.

Jeden nástroj na řízení celé firmy

„Napojením e-shopu na ERP software vznikne jedno ucelené řešení. Vlastně jeden systém, který pomůže s automatizací, digitalizací a řízením procesů. Který nebude brzdit růst firmy,“ vysvětluje Klára Cerovská, ředitelka ERP systému Solitea Vario.

„Vše je založené na předání informace o objednávce z e-shopu do ERP systému, čímž se automaticky spouští všechny následné procesy, ať už je to výroba, vyskladnění, komunikace s dopravci, fakturace či další účetní transakce. Je to běžný a osvědčený způsob, jak se v dnešní době zbavit rutinní práce a z jednoho místa řídit firmu,“ popisuje dále výhody propojení ERP a na e-shopu ředitelka systému Solitea Vario.

E-shop jako obchodník, ERP pak mozkem firmy

Nejsilnější disciplína každého obchodníka je prodej zákazníkovi. Jakmile přijme objednávku, tak to nejlepší, co může udělat, je rychle ji někomu předat a vrhnout se na dalšího zákazníka. Chtít po obchodníkovi něco víc? Ztráta času, peněz i nervů.

S e-shopem je to podobné. Jeho nejsilnější zbraní je ukázat zákazníkovi produkty, přesvědčit a když to vyjde, tak přijatou objednávku co nejrychleji poslat do ERP systému.

Příjem objednávky v ERP systému automaticky spustí navazující procesy, které se týkají účetnictví, skladu, logistiky či výroby. Kromě toho se ale v ERP systému skrývá ještě jeden velký přínos – všechny firemní agendy na jednom místě, ze kterého pak řídíte celou firmu.

ERP systém drží pravidla a řídí firemní procesy, hlídá legislativu, uchovává potřebná data o zákaznících, zaměstnancích i produktech, dle oprávnění sdílí informace se zaměstnanci, vedoucí pracovníci mají spolehlivý a přehledný nástroj pro kontrolu, vyhodnocování i plánování. Systém funguje jako mozek, který řídí celou firmu.

Kdy je správná chvíle pro napojení e-shopu na ERP systém?

Pokud se o e-shop stará jeden člověk, který sám zvládá celou agendu, pak napojení na ERP systém obvykle nepotřebuje

Jakmile se ale začnou množit objednávky, roste počet zaměstnanců, potřebujete vyřešit sdílení informací a řízení přístupů, stejně tak potřebujete přesně vědět, co máte ve skladu, i když už ho nemáte u sebe v kanceláři, množí se počet vašich dodavatelů a potřebujete řídit objednávky zboží nebo jednoduše vaše časová kapacita už nestačí… To všechno jsou příznaky, že je čas pořídit ERP systém a váš e-shop s ním propojit.

Chce to odvahu

Upřímně… Vybrat si vhodný ERP systém, nasadit ho a umět ho správně používat, to je velká změna pro chod firmy, investice a dost práce.

Co je ale důležité vědět? Nebudete první, kdo si tím projde. A hlavně příklady firem, které si svůj e-shop napojily na ERP systém, mluví jasně – vyplatí se to.

Odvahu vám dodají také zkušení konzultanti ERP systému. Odborníci, kteří vás touto velkou změnou provedou. Mají za sebou řadu úspěšných implementací a díky těmto zkušenostem a know how vám doporučí vhodné řešení. Budou vás inspirovat, jak nejlépe nastavit firemní procesy. Nebudete na to sami.

Systém pro řízení firmy, který padne jako ulitý

Solitea Vario je český ERP systém pro malé, rodinné, rostoucí i větší společnosti. Na velikosti ani oboru nezáleží. Jeho hlavní výhodou je variabilita. Firmě se přizpůsobí přesně tak, jak potřebuje. S Variem jednoduše všechno jde.

Vario je jeden z produktů společnosti Solitea, která vyvíjí softwary pro živnostníky, firmy, korporace i veřejné instituce. Šetří lidem čas, zvyšuje firemní kapacity, hlídá legislativu a zjednodušuje procesy. S tržbami, které atakují hranici dvou miliard korun, se řadí mezi silné evropské hráče v oblasti IT řešení.