
Zjistěte, proč Vario patří mezi TOP české ERP systémy.
Stáhnout e-book zdarmaV ADORE pracují ve Variu už od roku 2011. Tehdy na něj přešli z DOSového informačního systému, který jeho vývojáři přestali podporovat.
„Přechod na nový systém jsme nevzali jen jako nutnost, ale také jako příležitost, jak připravit firmu na budoucnost. Hledali jsme takový systém, který půjde propojit s naším e-shopem a také půjde do budoucna rozšířit o nové funkce, které budeme s růstem firmy a vývojem trhu potřebovat.“
Radka Pivná
nákupní manažer ADORE
Ve výběrovém řízení se z 6 ERP systémů rozhodli pro Vario, které vyhrálo díky své flexibilitě při napojování na další systémy, škálovatelnosti funkcí i ceně.
V průběhu následujících let Vario skutečně rostlo spolu s ADORE. Průběžně do něj ve spolupráci s vývojáři přidali funkce a vylepšení jako:
Jedním z největších vylepšení, které v ADORE do Varia implementovali, byl modul pro řízený sklad (WMS) se čtečkami.
K zavedení WMS firmu motivovalo zejména střídání lidí ve skladu a časté záměny zboží. Dlouhou dobu měli stabilní kolektiv skladníků, kteří přesně věděli, kde leží která propiska. S fluktuací ale začali přicházet noví kolegové a trvalo týdny, než se ve skladu zorientovali. Zároveň se potýkali s chybovostí kvůli záměnám zboží – jelikož většinu jejich skladu tvoří propisky, skladníci snadno zaměnili jeden typ za druhý.
„K zavedení WMS nás namotivovalo i to, že čím dál více zboží jsme objednávali již s předchystanými čárovými kódy. Řekli jsme si, že když už nám většina zboží chodí označená, tak proč toho nevyužít ke zlepšení našich procesů,“ říká Radka Pivná.
Dnes díky WMS modulu ve Variu probíhá vyřizování objednávek v ADORE následovně:
Před zavedením WMS musely do každé objednávky vstupovat obchodní referentky, které ručně měnily stavy objednávek v systému. Skladníci si zase objednávky tiskli, chodili s papírem po skladě a zboží hledali – takže si museli pamatovat, kde se které zboží nachází. Následně na počítači ve skladu ručně měnili stavy položek a vytvářeli faktury.
„Bez WMS a čteček bylo vychystávání zdlouhavé a vznikaly při něm zbytečné chyby. Máme na skladě hodně podobného zboží, takže udělat při vychystávání chybu bylo jednoduché. Nyní se to tak snadno nestane, protože Vario uživatele upozorní, když naskenuje špatné zboží. Ve čtečce dokonce i vidí fotky kusů, které má vychystat. Chybovost od zavedení čteček klesla o 45 %.“
Tomáš Hanečák
interim manager v ADORE
U zakázek s úpravou na míru (například potisk propisek logem klienta nebo úprava laserem) už se příprava objednávek bez ručního zásahu neobejde. Ale i přesto je díky funkcím na míru uvnitř Varia výrazně efektivnější než dříve.
Celý tento proces je možný jen díky flexibilitě Varia. Vývojáři z Varia přichystali pro ADOREna míru propojení s výrobním softwarem i podporu fasovacích seznamů.
Velkým zefektivněním prošly v ADORE také inventury. Dříve museli zaměstnanci chodit s papírovým seznamem položek, očima projíždět regály a odškrtávat. Nyní jen načtou všechny čárové kódy a Vario inventuru automaticky vyhodnotí. Délka inventury se díky tomu zkrátila minimálně o polovinu.
Velkým zrychlením prošel také onboarding nových pracovníků ve skladu. Když v minulosti nastoupil nový skladník nebo sezónní brigádník, musel se nazpaměť naučit umístění zboží ve skladu. Typicky se naučili nejprodávanější položky, ale dřív nebo později se zasekli při vychystávání těch méně častých.
„Dnes je zaučení nových kolegů velmi jednoduché. Za jedno odpoledne je naučíme pracovat se čtečkou a to je prakticky vše, co potřebují pro vychystání objednávek vědět. Pak už jen následují pokyny čtečky, která jim přesně řekne, co, kdy, kde a jak mají vyskladnit. Nemusí se ani učit rozložení skladu, čtečky je ke zboží navigují,“ říká Radka Pivná.
Zlepšením prošlo i doplňování pozic pro frekventované zboží (tzv. pickovací sklad). Dříve skladník pravidelně procházel pickovací regály, aby zjistil, kolik zboží je v nich potřeba doplnit, a navíc musel vědět, kde zásoby k doplnění leží. Dnes mají Vario nastavené tak, že když zboží v pickovací zóně klesne pod určitou hodnotu, systém zadá do fronty úkol, aby skladníci zboží doplnili. Systém je naviguje, co, odkud a kam mají doplnit.
Zavedení čteček čárových kódů a modulu WMS ve Variu rozpoutalo v ADORE procesní revoluci. Zpočátku chvíli trvalo, než si skladníci a referentky na nový systém zvykli, ale dnes už si nedokážou představit, že by pracovali bez něj.
„Díky WMS a čtečkám jsme posunuli náš sklad do 21. století. Snížili jsme potřebu manuální práce u desítek každodenních skladových procesů. Zaměstnanci nemusí ručně vystavovat faktury, měnit stavy ani si pamatovat umístění zboží. Díky tomu fungujeme efektivněji, šetříme náklady a práce je jednodušší. Je také skvělé, že jsme k tomuto kroku mohli využít náš ERP systém, který jsme jen rozšířili o nový modul, “ říká Tomáš Hanečák.
Společnost |
Adore s.r.o. |
---|---|
Odvětví |
Dodavatel a výrobce reklamních propisek. |
Webové stránky |
www.adorepen.cz |