ERP systém jako nezbytný nástroj pro efektivní správu a růst vašeho e-shopu

ERP systém jako nezbytný nástroj pro efektivní správu a růst vašeho e-shopu

V rámci e-commerce podnikání je nutné, aby denně proběhla řada firemních procesů takřka naráz a v co nejkratším čase. ERP systém Vario představuje komplexní řešení, které umožňuje e-shopům automatizovat a optimalizovat širokou škálu těchto procesů, a to od správy skladu a zásob, přes sledování objednávek a jejich dodání, až po finanční řízení a účetnictví.

Pokud jste e-commerce podnikatel, a ještě jste neimplementovali ERP systém, je nejvyšší čas tento krok zvážit. Pokaždé, když ručně shromažďujete informace o objednávkách, upravujete váš skladový inventář nebo aktualizujete údaje o produktech na vašem webu, ztrácíte více času, než je ve skutečnosti nutné. Navíc zvyšujete také možnost chyb, které jsou pro vaše podnikaní a reputaci u zákazníků velmi riskantní.

Jak maximalizovat účinnost vašeho e-shopu?

5 klíčových funkcí ERP systému, které ocení každý e-shop

1. Správa skladu a zásob

Efektivní správa skladu a zásob je základem každého úspěšného e-shopu. ERP systém Vario poskytuje přehlednou správu produktů, propracovaný systém nákupu a moderní skladové nástroje.

Díky digitalizaci a automatizaci procesů jako je:

  • správa katalogu zboží,
  • WMS (Warehouse Management System),
  • řízení nákupu zboží a
  • podrobná evidence skladů

se výrazně zvyšuje efektivita práce ve skladech, což má přímý dopad na růst obratu e-shopu.

Od nového systému jsme chtěli hlavně to, aby uměl plně komunikovat s e-shopem. Abychom například na produktovou kartu mohli napsat všechny potřebné informace a jednoduše je zobrazit na e-shopu,“ vysvětluje Martin Buřt, systémový specialista ve společnosti Prorok Sport, které se po zavedení skladového modulu od Varia zvedl měsíční obrat až o 61 %. Přečíst celý příběh.

2. Objednávky a jejich realizace

Sledování objednávek a dodání v reálném čase je nezbytné pro udržení spokojenosti zákazníků. ERP systém Vario umožňuje e-shopům snadno monitorovat stav objednávek od okamžiku jejich vytvoření až po doručení, což zajišťuje včasné dodání a minimalizuje možnost chyb.

Funkce jako:

  • adresář,
  • zakázky,
  • vydávané doklady,
  • expedice a
  • reklamace

jsou navrženy tak, aby podporovaly plynulost a efektivitu všech logistických procesů.

Zpracování objednávek máme nastavené tak, aby se skrz celý systém od přijetí z e-shopu až do logistiky posouvaly bez lidského zásahu, pokud nenarazí na chybu. Definovali jsme si asi 30 parametrů a kontrol, kterými objednávka z e-shopu automaticky prochází a dle kterých se přiřazuje její aktuální stav. Díky tomu máme absolutní přehled o tom, co se s ní zrovna děje, a také jistotu, že průchod objednávek skrz firmu je vždy stejný,“ popisuje stěžejní automat Jindřich Brázda, jednatel společnosti E-commerce Business. Přečíst celý příběh.

3. Finanční řízení a účetnictví

Pro udržení zdravé finanční situace e-shopu je nezbytné mít přehled o všech finančních transakcích a správně je řídit. ERP systém Vario zahrnuje nástroje pro efektivní správu financí a účetnictví, které jsou v souladu s aktuální legislativou a umožňují snadné sledování finančních toků, generování faktur a přehled o stavu podnikání.
Navíc, Vario nabízí integraci se systémem CreditCheck, který poskytuje nástroje pro ověřování finanční spolehlivosti všech vašich obchodních partnerů.

4. Obchod a CRM funkce

Vytváření dlouhodobých vztahů se zákazníky a poskytování personalizovaného servisu jsou klíčové faktory úspěchu v e-commerce sektoru. ERP systém Vario nabízí integrované obchodní a CRM nástroje, které umožňují shromažďovat a analyzovat informace o:

  • zákaznících,
  • nákupních preferencích jednotlivých zákazníků a
  • historii jejich nákupů,

což umožňuje e-shopům nabízet personalizovaný přístup a budovat loajalitu zákazníků.

Potřebovali jsme zkombinovat ERP systém a skladové hospodářství s e-shopem a kamennými prodejnami. Na Vario se v tomto můžeme plně spolehnout,“ popisuje svou situaci před implementací Varia Jan Matura, provozní manažer společnosti Freshlabels. Přečíst celý příběh.

5. Reporting a analýza dat

Získávání a analýza dat jsou základem pro informované rozhodování a strategické plánování. S ERP systémem Vario můžete provádět detailní analýzy dat, které vám pomohou:

  • lépe porozumět vašemu e-shopu a trhu,
  • identifikovat příležitosti pro růst a
  • efektivněji alokovat zdroje.

Data z Varia si můžeme analyzovat a exportovat tak, jak potřebujeme. Nemusíme se tedy vázat na pevně dané formáty, ale můžeme si vytvořit vlastní pohledy a ty exportovat do jiných systémů či přímo konkrétním lidem do e-mailu. To nám šetří hrozně času a také velmi usnadňuje komunikaci,“ objasňuje Jindřich Bráza, jednatel společnosti E-commerce Business. Přečíst celý příběh.

Vsaďte na ERP systém Vario

Sektor e-commerce se vyvíjí bleskovou rychlostí, a díky využití moderních technologií a chytrých integrací mohou e-shopy fungovat efektivněji a bez větších problémů. Správně a na míru implementovaný ERP systém se v e-commerce oblasti stává klíčem k maximalizaci efektivity a růstu příjmů.

Bezplatná konzultace