
Zjistěte, proč Vario patří mezi TOP české ERP systémy.
Stáhnout e-book zdarmaVario má v SK Slavia Praha dlouhou historii. Začali ho používat v roce 2018 a od té doby v něm vedou účetnictví a využívají jeho webovou aplikaci pro schvalování dokladů a smluv. K velkým změnám došlo v roce 2024, když se Slavia rozhodla, že vezme pod svá křídla fanouškovský e-shop a vybuduje novou prodejnu ve své domovské Fortuna Areně.
To znamenalo, že museli začít řešit:
„Jak náš klub za poslední roky dynamicky rostl, tak jsme potřebovali systém, který s námi bude držet krok. Potvrdilo se nám to hlavně v posledním roce, kdy jsme potřebovali integrovat několik systémů pro rozvoj našeho fanshopu.“
Jiří Šabatka
CEO Fanshopu SK Slavia Praha
Ve Slavii potřebovali ERP systém, který bude fungovat jako mozek celého fanshopu. Bude sbírat s ním spojená data a doklady a umožní řídit všechny nezbytné nástroje od e-shopu přes platební terminály po externí sklad.
Při hledání řešení nemuseli ve Slavii chodit daleko. Tým kolem fanshopu zjistil, že vše zmíněné jim umožní ERP systém Vario, který používají na účtárně. Proto se propojili s konzultanty Varia a společně se pustili do velkého projektu.
„ERP systém by měl růst spolu s firmou. Proto dává perfektní smysl, že se ve Slavii rozhodli pro e-shop využít Vario, ve kterém roky vedli účetnictví. Nemuseli investovat do nového systému na řízení e-shopu ani ho složitě implementovat. Jen navýšili počet uživatelů a my jim do systému doplnili požadované funkce,“ říká Jakub Kokoška, obchodní manažer Varia, který má projekt Slavia na starosti.
Práce na implementaci odstartovaly v srpnu 2024 s ambiciózním cílem – spustit nový e-shop k 1. lednu 2025. Na projekt této velikosti to byl poměrně náročný termín, ale díky intenzivní spolupráci na obou stranách se všechno stihlo. A hned 1. ledna si mohli první fanoušci nakoupit už na novém webu. Od prvních týdnů měl nový fanshop vysokou návštěvnost.
„Pro nás to bylo 5 měsíců, kdy jsme intenzivně pracovali. Úspěšně jsme plnili harmonogram. Bylo to velmi složité pro Vario i pro nás, ale díky proaktivitě na obou stranách jsme to úspěšně dali,“ vzpomíná Jiří Šabatka.
Po spuštění e-shopu ale práce na Variu nepřestaly. Několik měsíců po spuštění e-shopu totiž otevřela Slavia i novou kamennou prodejnu. A už od prvního dne v ní zákazníci nakupovali šály, dresy i další fanouškovské produkty přes pokladní systémy propojené s Variem.
Na pozadí fanouškovského e-shopu běží každý den desítky procesů, které Vario řídí – a řadu z nich navíc plně automaticky. Když si například zákazník objedná zboží, Vario vystaví fakturu, pošle požadavek do externího skladu, aktualizuje stav zásob, zadá do potiskového centra výrobu dresu na míru a postará se o další kroky, aniž by kdokoliv musel zasahovat.
Tímto způsobem Vario zastřešuje a propojuje několik nástrojů, na které je fanouškovský e-shop napojený. Například:
„Napojení na tyto specifické nástroje je to nejdůležitější, co jsme od ERP systému očekávali. V běžném retailu se nepotkáte například s potiskem produktů apod., a proto pro nás bylo klíčové, že Vario dokázalo tyto funkce integrovat,“ vysvětluje Jiří Šabatka.
Vývojáři Varia vytvořili pro Slavii celou řadu funkcí na míru. Jednou z největších bylo napojení systému na dotykové terminály v kamenné prodejně. Ta má moderní, designové prostředí a Slavia chtěla, aby tomu odpovídal i prodejní systém – žádné klávesnice a myši na pultu, ale elegantní a intuitivní dotykové ovládání.
Rozhraní pro dotykové pokladny dokázali vývojáři z Varia vytvořit během jednoho měsíce – a rovnou přidali i další funkce na míru. Třeba chytré vyzvedávání zboží z e-shopu na prodejně. Pokud si fanoušek objedná zboží s osobním odběrem, běžně by ho bylo potřeba dovézt z externího skladu, kde je většina zásob. Vario ale nejdřív zkontroluje, zda je zboží dostupné přímo v prodejně, a pokud ano, vyskladní ho odtud. Díky tomu je všechno rychlejší a jednodušší – jak pro zaměstnance, tak pro fanoušky.
Důležitou vychytávkou jsou také mobilní prodejní terminály pro domácí zápasy. Když Slavia hraje doma ve Fortuna Areně, fanouškovská prodejna se zaplní tisíci návštěvníků. Aby je obsluha pohodlně a rychle odbavila, přidají se do týmu prodavači vybavení mobilními terminály. Systém zaznamená veškeré prodeje během zápasu a po jeho skončení data jednoduše importují do Varia, které všechno prodané zboží automaticky vyskladní.
„V zápasové dny musíme odbavit tisíce lidí. Standardně se během zápasů prodá pět tisíc kusů zboží, takže naskladnit a vědět jaké produkty nabízet je něco, v čem nám systém pomáhá.“
Jiří Šabatka
CEO Fanshopu SK Slavia Praha
Slavia už má v plánu další rozvoj Varia ve fanouškovské prodejně. Vývojáři aktuálně pracují na nové funkci na míru, která umožní nastavovat cenové hladiny podle typu permanentky. Díky tomu získají držitelé předplacených vstupenek automatickou slevu – stačí v prodejně načíst jejich kartičku.
Vario tak ve Slavii nejen řídí chod celého fanshopu, ale zároveň umožňuje průběžně vyvíjet téměř jakoukoliv novou funkci, která může provozu přijít vhod.
„Vario se dokáže dobře adaptovat na růst a potřeby jakékoliv firmy. Variabilita jde do té míry, že si můžeme podat žádost na jakoukoliv funkci, i když ji třeba Vario do té doby nenabízelo, a po nějaké době vývoje ji můžeme implementovat,“ vyzdvihuje Jiří Šabatka.
| Společnost |
SK Slavia Praha |
|---|---|
| Odvětví |
Český profesionální fotbalový klub s fanouškovským e-shopem a prodejnou |
| Webové stránky |