Kontroloři z České obchodní inspekce (ČOI) se vydali o prázdninách kontrolovat obchodníky v Ústeckém a Libereckém kraji. Hned v pěti případech se setkali s pochybením – někteří obchodníci totiž vydávali jen EET účtenky a mysleli si, že to stačí.
Obsah
Podle českých zákonů musí být prodejci připravení vydat dva typy účtenek. Jedna účtenka obsahuje údaje důležité pro EET a mohou ji přijít zkontrolovat úředníci z finanční a celní správy. Druhá účtenka je důležitá kvůli reklamacím a o její podobu se nejen v létě zajímají kontroloři z ČOI. Co přesně tedy musí účtenky obsahovat?
EET účtenku musíte vydat zákazníkovi automaticky a bez vyzvání – jak stanoví metodika k zákonu o EET na straně 23. Přímo v metodice se také dozvíte, které položky jsou na účtence povinné.
EET účtenka obsahuje následující údaje.
Podle zákona o ochraně spotřebitele ale musíte svým zákazníkům vydat ještě i doklad o zakoupení zboží. Stačí ho vydat na vyzvání klienta, který tuto účtenku použije například v případě, že potřebuje zboží či služby reklamovat.
Doklad obsahuje:
Než vydávat dvě účtenky, je výhodnější sloučit všechny údaje na jednu účtenku. Přesně takovou najdete přednastavenou ve svém Variu.
Přímo ve Variu najdete standardní typy účtenek, které odpovídají legislativním požadavkům. Nemusíte se proto obávat, že byste měli při kontrolách problémy.
Mezi nastavenými účtenkami si vyberete šířku přesně podle typu vašeho pokladního zařízení:
A navíc si můžete podobu účtenky měnit podle svých dalších potřeb. Na účtenky si v modulu Pokladna sami vložíte libovolné dynamické texty. Návod najdete zde v odstavci „Vkládání dynamických údajů do účtenky”.
Díky tomu přímo na vaší účtence zákazníky informujete například o velké slevové akci, otevření nové provozovny nebo třeba o prodloužení otvírací doby.
Úplně sami si zvládnete podle našeho návodu nastavit do různých tiskopisů také vaše logo. Můžete ho použít například v:
Další změny na účtence provádí vývojáři pomocí Software Development Kit (SDK). Je to nástroj pro vývoj softwaru, který ve Variu umožňuje mimo jiné vytvořit i nové tiskové výstupy a upravovat podobu účtenek.
Zajímá vás, s čím dalším vám Vario usnadní práci? Buďte s námi na Facebooku a Twitteru, ať vám nic neuteče.