Přečtěte si článek, který vyšel v časopisu TechMagazín na konci ledna. Poskytli jsme tipy na téma Digitalizace výrobních firem.
Obsah
Online schůzky, webináře nebo třeba dovoz nákupu až ke dveřím. Četli jsme o tom. Někde v hlavě to bylo, ale skutečně se do toho pustit? Na to je ještě čas. Člověk míní, covid-19 mění. A zrychluje. Podobně nakopnul i digitalizaci firem. Přečtěte si užitečné tipy, které přinášíme ve spolupráci s ERP systémem Solitea Vario.
O možnosti digitalizace se ví již mnoho let. Pustit se do realizace dříve vyžadovalo odvahu a patřičný rozpočet. Začít s digitalizací dnes je nesrovnatelně snazší. Technologie i průmyslové standardy urazily značnou cestu a staly se levnější a dostupnější. Stačí se jen rozhodnout. Nebo se musí rozsvítit nějaká červená kontrolka. A právě tu covid-19 rozblikal.
„Obecně je teď tématem číslo jedna vakcína. Naděje a záchrana, ve které všichni vidí návrat k normálu. Podobně se to má s digitalizací. Pro firmy už to není otázka jestli, ale kdy. Digitalizace má potenciál firmě zajistit nejen přežití v těžkých časech, ale také umožnit další růst,“ vystihuje důvody digitalizace Kateřina Bursová, obchodní zástupce systému Solitea Vario.
„Při digitalizaci slouží ERP systém jako mozek. Firmu řídí, shromažďuje a vyhodnocuje informace. Umí se také napojit na externí systémy. K tomu jsou nesmírně cenné zkušenosti konzultantů ERP systému, protože pravda je taková, že zatímco pro zákazníka je to první podobný projekt, tak konzultanti už můžou vyprávět,“ popisuje roli ERP systému při digitalizaci ve výrobní firmě Kateřina Bursová.
„Důležité je si také uvědomit, že digitalizace se týká celé firmy včetně výrobní části. Od objednávky přes výrobu po expedici. V tom je síla ERP systému. Nabízí komplexní řešení, kdy vše máte na jednom místě,“ doplňuje Kateřina Bursová.
Jaké konkrétní tipy má Solitea Vario pro výrobní firmy?
Pokud vám někdo tvrdí, že své firemní procesy musíte přizpůsobit systému, nenabízí dobrou službu.
Každá firma je jedinečná, každá má své know-how. Proto jediná rozumná cesta je, když se systém přizpůsobí firmě.
Jde o klíčový požadavek, který musí ERP systém splnit. Nejen aby odpovídal specifickým firemním procesům, ale rovněž s ohledem na covid-19, kdy firmy rychle mění své obchodní modely, prodejní strategie či dodávky zboží. Na to všechno se pak musí ERP systém stejně rychle adaptovat.
Představte si kolegu, který své pracoviště neopustí ani na vteřinu. Všechno ví. Všechno zná. Okamžitě komunikuje a předává data informačnímu systému. Můžete ho mít. V případě digitalizace výroby ho vlastně musíte mít. Řeč je o webové aplikaci, která je dostupná přímo pracovníkům ve výrobě.
„Pro digitalizaci výroby jsme vytvořili webovou aplikaci Dílenské řízení, která rozšiřuje možnosti a dosah informačního systému, který díky tomu pružně odráží realitu výroby. Aplikace pracovníky řídí, online odvádí výrobu, odbourává papíry… Přínosů je celá řada,“ vysvětluje Jan Nesměrák, ředitel vývoje sytému Solitea Vario.
Proč si webovou aplikaci oblíbíte?
Rychle a online. Přesně tak musí fungovat v dnešní době komunikace a výměna informací.
Tlak na čas, zvýšený počet poptávek, home office, touha šetřit přírodu nebo požadavky odběratelů na digitální výměnu dokladů jsou důvody, které posílají na papír vytištěné informace na odstavnou kolej.
Jaké přínosy plynou z bezpapírové komunikace pro výrobní firmy?
Všechno jde. I komunikovat bez papíru. Někam si to napište. Tučně. A držte se toho.
Potřebujete hlídat termíny údržby strojů? I tohle můžete pustit z hlavy. Stačí zadat pravidla pro plánovaný servis jednou do systému a ten už vám vždy připomene, co a kdy musíte udělat.
„Systém z předpisů údržby generuje servisní tikety, které se zobrazí servisním technikům. Opět ve webové aplikaci, kterou má technik k dispozici i na mobilním zařízení. Vidí upozornění na naplánovaný servis a rovnou jej může odbavit, kdykoliv a kdekoliv,“ zmiňujete Jan Nesměrák.
„Skladník je nepostradatelnou pozicí i ve výrobní firmě. Existují výzkumy, které to dokazují. Vario plní roli takového pomocníka a nabízí skladníkovi k dispozici čtečky. Ty skladníkům pomáhají s orientací, radí, co a kde se přesně najdou a zároveň usnadňují výdej i příjem skladových zásob. Šetří se tím čas, udržuje pořádek, zmizí papír, vyřeší to také problém zastupitelnosti,“ zmiňuje Kateřina Bursová další efektivní nástroj.
Také čtečky jsou nutnou podmínkou, pokud přemýšlíte o digitalizaci.
Další nutnost pro fungování firmy.
ERP systém se musí umět napojit na e-shopy. Aktuálně je to jediný jistý prodejní kanál. U Varia si můžete vybrat. Disponuje napojením na pronajímané e-shopy a prostřednictvím Integračních služeb umožňuje spolupráci s implementovanými e-shopy.
Nemyslet na to? To by se sakra nevyplatilo.