Lidé z bezpečnostní firmy Alkom Security jsou s Variem dobří známí. Společníka v podnikání jim dělá už dvacet let a neměnili by.
Obsah
Lidé z bezpečnostní firmy Alkom Security jsou s Variem dobří známí. Společníka v podnikání jim dělá už dvacet let a neměnili by.
Všechno začalo v polovině devadesátých let. V Alkomu používali účetní software, ale jak firma rostla, začal jim chybět systém sledování zakázek. „Vybrali jsme si Altus. Jako jedna z mála společností byla ochotná připravit nám moduly na míru a propojit je se standardními prvky systému. Dodnes platí, že takových firem moc není,” říká vedoucí IT v Alkomu Jiří Kocián.
Od Varia si tehdy slibovali hlavně zjednodušení evidence nainstalovaných alarmů. Předtím měli dokumentaci jen v papírově podobě. Kvůli tomu se snadno ztrácela a obtížně se v ní vyhledávalo.
Nyní jim práci každý den ulehčuje například modul Sklad, který využívají už sedm let. Díky propojení se zákaznickým modulem na míru stačí zadat zakázku do Varia a ve skladu se automaticky vygeneruje objednávka se seznamem komponentů.
Skladníci tak ihned ví, co přesně připravit, a technici si jen vyzvednou svoje balíčky. Po zakázce nepoužité komponenty vrátí do skladu a skladníci díly opět zaevidují. Díky tomu mají přesných přehled o materiálu a méně se ho ztrácí.
Přibližně před dvěma lety si Alkom od programátorů v Altusu objednal modul na elektronické sledování servisů.
Nyní tedy zákazník zavolá na ústřední dispečink a objedná si servis. Operátor zadá jeho požadavek do Varia. Systém automaticky přidělí zakázku konkrétnímu technikovi a pošle mu informace. Díky napojení na sklad Vario odešle objednávku komponent a skladník vše připraví. Technik si vyzvedne díly a u zákazníka opraví zařízení. Na tabletu si z Varia vygeneruje záznam o servisu a nechá si ho potvrdit klientem. Systém pak doplní cenu ze správného ceníku a připraví fakturu.
„Automatická fakturace nám výrazně ulehčila práci. Technik už nemusí přemýšlet, kolik má namarkovat za dopravu a na jaké slevy má klient nárok. Je to užitečné, protože máme asi dvacet různých ceníků. Někdo třeba využívá paušál, ve kterém má určitý počet hodin. Pokud je přečerpá, Vario nás upozorní,” popisuje Kocián.
Pro firmu mělo zavedení nového modulu hned několik přínosů. Její vedení má přehled, jestli si lidé správně vykazují odpracované hodiny a díky centralizovanému objednávání přes Vario klesl počet “melouchů”.
Dřív si totiž zákazníci často objednali servis přímo u technika a firma se o tom nedozvěděla. „Po přechodu na nový způsob evidence servisů se jejich počet zvýšil o 10 procent,” podotýká Kocián.
Lidem v Alkomu na Variu vyhovuje také jednoduché ovládání, fungující zákaznická podpora a stabilní tým programátorů. „Máme hodně věcí na míru a oni je už znají. Kdyby se programátoři měnili tak často jako v některých jiných firmám, byla by to pro nás velká ztráta času. Vždy bychom jim museli znovu vysvětlovat specifika našeho systému,” říká vedoucí IT.
U Varia plánují bezpečnostní specialisté z Alkomu zůstat i v budoucnu a uvažují o rozšíření servisního modulu. „Vzhledem ke stabilitě firmy i neustálému vývoji doporučuji Altus Vario také dalším společnostem,” uzavírá Kocián.
V Alkom Security se postarají o instalaci bezpečnostního systému, monitoring na pultu centrální ochrany (ARC) a další služby spojené s bezpečností. Firma s ročním obratem 152 miliónů má 64 zaměstnanců a přibližně sto dalších externích spolupracovníků, kteří zajišťují služby po celé republice.