Najít toho nejlepšího dodavatele a mít díky ERP systému perfektní přehled o celém skladu . To se snadno řekne, ale hůř udělá. Můžete se totiž setkat se spoustou problémů: výpadky v dodávkách od nespolehlivého partnera, neférové zvyšování dodavatelských cen nebo třeba špatně nastavená obchodní strategie. Podívejte se na naše tipy, jak hledat dodavatele a jak vám s celou agendou pomůže vaše Vario .
Obsah
Nejprve si promyslete, jestli chcete zboží přímo od výrobce nebo z velkoobchodu. Projděte si vyhledávače, zadejte klíčová slova jako “velkoobchod” nebo “dodavatel” + váš byznys. Podívejte se, kdo dodává zboží do vašeho oblíbeného e-shopu nebo obchodu. Oslovte dodavatele, kteří vás zaujali. Možná poznáte už podle první odpovědi, co je dodavatel zač a jestli stojí za to, abyste s ním rozjeli spolupráci.
Co o dodavateli píší ostatní obchodníci? Jakou má pověst, jsou s ním ostatní odběratelé spokojení? Přesně takové věci by vás měly zajímat. Nejjednodušší by bylo zeptat se přímo lidí, kteří s dodavatelem spolupracují. Pravděpodobně je ale neznáte, a proto se snažte najít komentáře na internetu: zadejte do vyhledávače a zbožových srovnavačů název dodavatele a projděte výsledky.
A jestli nebudete mít ani tam štěstí, podívejte se do referencí dodavatele. Určitě tam bude mít nějaké firmy, do kterých můžete zavolat a poptat se na spolupráci s dodavatelem.
Motivací pro výběr dodavatele nemusí být jen start nového podnikání. Můžete totiž klidně zjistit, že vám firma dodává zboží za vyšší ceny, než jste se dohodli. Vyplatí se nechat své Vario pohlídat to, protože taková nepozornost se může výrazně odrazit na vašich maržích.
Každý obchodník ví, jak je těžké mít stále skladové zásoby v perfektním stavu. Sklad nesmí být předimenzovaný, aby ve zboží zbytečně neležely peníze. Zároveň je chyba, když skladové zásoby rozhodí jedna nebo dvě větší objednávky a další zákazníci musí čekat, až naskladníte.
V agendě pro řízení nákupu zboží najdete spoustu automatických funkcí, které vám usnadní život. Vario za vás pohlídá ceny a vyhodnotí, od kterého dodavatele je aktuálně nejvýhodnější nakupovat. Přímo ze systému snadno vystavíte poptávku s předvyplněnými údaji o vás i o zboží, které potřebujete.
Malé květinářství i velký e-shop s ledničkami objeví ve Variu přesně ty funkce, které potřebují. Zatímco v menších obchůdcích využijí spíše jednodušší a levnější řešení, velké obchody potřebují do detailu zautomatizovaný systém. Ten si mohou v agendě pro řízení nákupu zboží nastavit například díky objednacím plánům a nákupním strategiím.
Součástí agendy pro řízení nákupu zboží jsou vytvořené obchodní strategie, které si ve Variu přizpůsobíte svému byznysu. Strategii si nastavte pro skupinu zboží nebo pro každý produkt zvlášť – je jasné, že třeba k nákupu vánočních ozdob a knih nejde přistupovat stejně. Díky tomu vám nikdy na skladě nedojde žádný z vašich produktů.
Aby všechno běželo tak, jak má, vám zajistí objednací plán. Pohlídá ceny dodavatelů i důležité termíny a včas vás upozorní, když na skladu dochází nějaké zboží. Vytvořit si ve Variu objednací plán se vyplatí: systém vás díky znalosti vašeho plánu upozorní třeba na to, že si váš zákazník právě objednal posledních 20 kusů zboží a vy musíte doobjednat nové skladové zásoby.
Zaujaly vás funkce Varia? Žádná zajímavost o systému vám neuteče, když nás budete sledovat na Facebooku nebo Twitteru.