Jak moderně řídit sklad

Ukázka z praxe

Jak moderně řídit sklad

Inspirovat se

Jak psát e-maily, které si vaši zákazníci rádi přečtou

Cílit nabídku přesně na vybrané zákazníky a posílat jim informace, které je opravdu zajímají. Marketingové aktivity vám vydělají peníze a vašim klientům pomohou zůstat v obraze a nakoupit přesně to, co potřebují.

Jak psát e-maily, které si vaši zákazníci rádi přečtou

Pošlete profesionální e-mail svým zákazníkům

Napsat čtivý e-mail se zajímavým sdělením není nic složitého. Nejprve si ujasněte, jaký typ e-mailu chcete poslat.

  • Newslettery, shrnutí a informační e-maily – aktuality, nová nabídka, pravidelný soupis článků z vašeho blogu nebo oblíbených příspěvků na Facebooku.
  • Transakční (trigger) e-maily – jsou to automatické e-maily oznamující například expedici objednávky, připomínající opuštěný košík nebo doručující narozeninovou slevu pro zákazníka.
  • Prodejní e-maily, nabídky – jejich záměrem je prodej konkrétního zboží.

Pokud rozepíšete konkrétní typ e-mailu, jednodušeji si ujasníte, co mají zákazníci po přečtení zprávy udělat: například přečíst článek na blogu, stáhnout e-book nebo se prokliknout do e-shopu. Díky tomu se vám bude e-mail psát snadněji a půjdete rovnou k věci.

6 tipů, jak na psaní

  1. Vyhrajte si s předmětem – ten totiž rozhoduje o tom, jestli příjemce vaši zprávu otevře. Nalákejte čtenáře na slevu, zajímavost nebo jakýkoliv benefit, který jim přečtení e-mailu přinese.
  2. Nezapomeňte na 1. řádek e-mailu neboli preheader. Napište ho úplně nahoru do e-mailu jako první text a skryjte například zabarvením písma na bílo. Příjemci se v e-mailové schránce text zobrazí hned za předmětem místo sdělení „Máte problémy se zobrazením tohoto e-mailu?”. Zvýší se tím pravděpodobnost otevření zprávy.
  3. Říkejte zákazníkovi, jaké pro něj máte benefity. Zaujme ho to víc než soupis vašich produktů. Pokud prodáváte nádobí, vysvětlete, že na vašich pánvích se jídlo nepřipaluje a díky materiálu pánev vydrží dlouhé roky.
  4. Buďte při psaní konzistentní. V e-mailech vždy tykejte nebo vykejte a dodržujte váš komunikační styl.
  5. Nezapomeňte na tlačítko, kterým zákazníky vyzvete k akci (call to action,  CTA). Chcete klienta dostat na svůj web? Přidejte do e-mailu dostatečně výrazný proklik s výzvou, co má udělat.
  6. Pište jednoduše, stručně, srozumitelně a jděte k věci. Pokud čtenáře text nudí a do několika sekund se nezorientuje, zprávu jednoduše zavře.

Udělejte si v kampani pořádek

S e-maily vám pomůže agenda Kampaně, ve které:

  • rozešlete e-maily,
  • evidujete marketingové akce
  • nebo vyhodnotíte skončené kampaně.

Aby byla kampaň úspěšná, potřebujete si předem ujasnit vše důležité. Na nic nezapomenete, pokud si kampaň založíte ve Variu. Při zakládání nové kampaně totiž:

  • nejprve v popisu kampaně vyberete její typ,
  • pak zadáte délku trvání
  • a předpokládané náklady a výnosy.
  • Zadáte formáty kampaně – například e-mail, PR článek a další.
  • Na závěr kampaně vyplňte údaje o výsledcích a kampaň zhodnoťte.

Na kartách Kontakty, Text a Dokumenty pak určíte, co kampaň sděluje a kdo je její cílová skupina.

Vario vám pomůže rozdělit kontakty

Pomocí Varia můžete kampaně směřovat na stávající klienty nebo získávat nové kontakty pro budoucí obchodní jednání.

Abyste mohli zacílit na konkrétní zákazníky, potřebujete je ve Variu segmentovat a kategorizovat.

  • Při segmentaci rozdělujete celek na menší části. V marketingové praxi to znamená rozdělení potenciálních nebo stávajících klientů do skupin podle definovaných kritérií. Snadno tak zacílíte svou kampaň třeba na zákazníky, u kterých vám klesá obrat, nebo se naopak vyhnete klientům se špatnou platební morálkou.
  • Při kategorizaci zákazníků je rozdělujete například podle toho, jaký produkt odebírají, v jakém oboru působí nebo podle velikosti obratu. Například prodejce krmiv by si klienty kategorizoval podle toho, zda kupují krmiva pro drůbež, prasata či skot.

Zákazníky ve Variu kategorizujete a segmentujete v adresáři zákazníků.

Adresář zákazníků je také váš zdroj kontaktů na stávající i potenciální klienty, na dodavatele nebo úřady. Využijte možností hromadné korespondence, zaznamenávejte si zápisy ze schůzek, přikládejte soubory a v historii si kdykoliv vyhledejte, kdo z vaší firmy už se zákazníkem jednal a o čem.

Zajímá vás, s čím vším vám Vario při podnikání pomůže? Sledujte nás na Facebooku a Twitteru, ať o nic nepřijdete.