Češi obchodují ve velkém se zahraničím. Vario jim v tom pomáhá

Češi obchodují ve velkém se zahraničím. Vario jim v tom pomáhá

Přemýšlíte, jak lépe ohlídat ceny a zjednodušit komunikaci s dodavateli a odběrateli? Minulý měsíc jsme jsme se na blogu věnovali funkcionalitě Řízení nákupu zboží , kterou jsme vysvětlili v článku Jak na hladké zásobování? Máme pro vás 3 + 1 tip . Protože spoustu z vás zajímají skladové zásoby nejen z pohledu obchodníků, připravili jsme pro vás další článek o řízení zboží z hlediska velkoobchodníků a výrobců. Stále zlepšovat své podnikání se vyplatí - třeba díky tomu začnete více obchodovat se zahraničními partnery, kteří jsou pro české obchodníky stále důležitější. Potvrzují to i nejnovější čísla.

Čína a Rakousko. Země, kam se zvyšuje export

Český statistický úřad vydal v únoru aktuální statistiky o českém vývozu. Vyplývá z nich, že Češi vyvezli v posledním čtvrtletí roku 2016 výrobky za více než 1 bilion a 11 miliard korun. Ve 2. čtvrtletí byl vývoz dokonce ještě o 7 miliard korun vyšší.

Nejvíce se přitom obchodovalo s 19 zeměmi eurozóny, kam čeští exportéři vyslali zboží za více než 655 miliard korun. Podíl českého exportu, který v loňských čtvrtletích mířil například do Číny nebo Rakouska, se zvyšoval. V průběhu roku naopak kolísal export do Německa nebo na Slovensko a vývoz do Spojeného království se dokonce snižoval.

 4 věci, se kterými pomůže českým exportérům Vario

Pokud plánujete začít vyvážet do zahraničí nebo třeba zvýšit objem své produkce, začněte správnou organizací. Řízení nákupu a prodeje patří k důležitým procesům v každé výrobní a velkoobchodní firmě. Přinášíme vám proto několik tipů, které pomohou, aby bylo vaše podnikání opravdu automatické.

   1.    Rychlé jazykové mutace dokladů

Va Variu snadno vystavíte všechny typy dokladů. Abychom vám ještě více usnadnili komunikaci se zahraničními odběrateli, zpracuje vám Vario dodací listy, objednávky a faktury v anglickém a německém jazyce. Stejně tak můžete posílat ve více jazycích i upomínky. Na míru pro své klienty je možné do Varia doplnit jakékoliv typy dokladů v různých světových jazycích.

   2.    Snadné obchodování se zahraničím

Při objednávání zboží a služeb ze zahraničí počítejte s tím, že se musíte přizpůsobit cizímu názvosloví objednávaných položek. Abyste si práci co nejvíc zpřehlednili, využijte alternativní názvy jednotek. Díky nim nemusíte ručně přepisovat názvy nebo je dokonce vést v cizím jazyce i pro vaše zákazníky. Podobně můžete využít i alternativní katalogová čísla a jednotky pro každého dodavatele. Díky alternativním položkám snadněji sestavíte své objednávky pro zahraničního dodavatele a přizpůsobíte se i klientům z ciziny.

   3.    Snadná tvorba ceníků

Ve svém Variu velmi jednoduše vyexportujete přehledné ceníky. Díky modulu nákup můžete pro každého svého odběratele vytvořit zvláštní ceník nebo cenovou kategorii pro skupinu zákazníků. Pokud si rozdělíte ceníky třeba podle skupin dodavatelů a odběratelů, například maloobchodní odběratelé, dealeři či VIP klienti, jednoduše k nim přiřadíte své stávající klienty.

   4.    Automatické doplňování skladu

Díky objednávkovému systému agendy pro řízení nákupu zboží budete mít stále pod kontrolou množství naskladněného materiálu pro vaši výrobu. Vario pohlídá stav vašeho skladu a automaticky vás upozorní na docházející materiál. Díky tomu budete mít pořádek ve skladu a nepřekvapí vás žádná chybějící součástka. Zároveň se můžete spolehnout i na automatické hlídání vašich výdajů – pokud by dodavatel bez vašeho vědomí změnil cenu materiálů, Vario vás v systému upozorní.

 

Sledujte nás na Facebooku nebo Twitteru, ať máte stále čerstvé informace o zajímavých funkcích Varia, které vylepší vaše podnikání.