Rozhodnutí pořídit si ERP systém pro řízení výroby nevzniká z ničeho. Obvykle za ním stojí konkrétní situace či potřeba, kterou má nové řešení vyřešit ku prospěchu daného podniku. Z našich zkušeností se zákazníky systému Vario se pak jedná o tři hlavní situace, které rozebereme na následujících řádcích.
Obsah
Začínající firma, která řeší jen malý počet zakázek vyřizovaných pár zaměstnanci, si pro řízení výroby pohodlně vystačí s papírem, tabulkou v Excelu či jednoduššími podnikovými systémy. Problém ale nastane ve chvíli, kdy se podnik rozroste, počet zakázek začne růst, staré metody řízení dříve či později jednoduše přestanou stačit. Objem papírových dokumentů se zvedá, zaměstnanci musí vytvářet stále nové excelovské tabulky a čím dál tím více času tráví ručním přepisováním údajů.
V této situaci se ocitla i česká strojírenská firma BHC Jílové, jejíž původní systém na řízení výroby již nedokázal s firmou držet krok. Jak říká jednatelka firmy Eva Behr: „Problém byl v tom, že systém nebyl uzpůsoben na naše potřeby. Měli jsme proto zvláštní excelovské tabulky na příjem zakázek, objednávky či evidenci atestů. Jsme kovovýroba, a proto musíme veškeré materiály označit a vést jejich evidenci.“
Některé firmy nevznikají na zelené louce, ale odštěpením se od větší mateřské společnosti. V takovém případě je časté, že nově vzniknuvší podnik je zvyklý na rozsáhlý podnikový informační systém pro řízení výroby, který jeho zaměstnanci používali ještě coby součást původního podniku. Po osamostatnění se ale náhle stojí vedení před dilematem – pořídit původní systém, který je ale pro potřeby začínající firmy příliš nákladný a rozsáhlý, nebo se spokojit s dostupným, avšak daleko méně výkonným řešením?
Své o tom ví další strojírenská firma BRAVA Machining, která původně používala řešení od významného mezinárodního dodavatele, jeho pořízení ale po odštěpení se od mateřské organizace nepřipadalo v úvahu kvůli omezeným zdrojům. Stejně tak si ale firma nepřála slevit z vysokého standardu.
Představte si, že jste právě založili firmu, máte prvních pár zakázek a dobrou zakládající partu zaměstnanců. Všichni ostatní ve vaší situaci buď nákup ERP systému považují za zbytečnou investici, nebo se rozhodnou pro řešení vhodné pouze pro malé podniky. Vy ale chcete podnikat naplno hned od startu, a nejen získat výhodu oproti konkurenci, ale také si ušetřit ve výrobě starosti do budoucna a nenechat se zbrzdit.
Tento názor mělo i vedení již zmíněné společnosti BRAVA Machining, které vyšel vstříc systém Vario s možností financování formou měsíčního pronájmu. Podnik tak získal profesionální řešení bez obav z přílišného zatížení rozpočtu.
Ať už jste se poznali v jedné či více uvedených situacích, všechny mají společné jedno – všechny je naráz vyřeší český ERP systém Vario:
Abychom vám pak přínosy Varia pro výrobní firmy popsali co nejlépe, připravili jsme pro vás samostatnou stránku dostupnou na odkazu níže. Kromě výčtu všech výhod Varia zde naleznete i přehled základních vlastností Varia a především příklady spokojených zákazníků, kteří se pro Vario rozhodli (nejen) kvůli výše uvedeným důvodům.