3 situace, kdy je čas řídit výrobu v ERP systému Vario

Rozhodnutí pořídit si ERP systém pro řízení výroby nevzniká z ničeho. Obvykle za ním stojí konkrétní situace či potřeba, kterou má nové řešení vyřešit ku prospěchu daného podniku. Z našich zkušeností se zákazníky systému Vario se pak jedná o tři hlavní situace, které rozebereme na následujících řádcích.

3 situace, kdy je čas řídit výrobu v ERP systému Vario

Situace 1: Když vám administrativa přeroste přes hlavu 

Začínající firma, která řeší jen malý počet zakázek vyřizovaných pár zaměstnanci, si pro řízení výroby pohodlně vystačí s papírem, tabulkou v Excelu či jednoduššími podnikovými systémy. Problém ale nastane ve chvíli, kdy se podnik rozroste, počet zakázek začne růst, staré metody řízení dříve či později jednoduše přestanou stačit. Objem papírových dokumentů se zvedá, zaměstnanci musí vytvářet stále nové excelovské tabulky a čím dál tím více času tráví ručním přepisováním údajů.  

V této situaci se ocitla i česká strojírenská firma BHC Jílové, jejíž původní systém na řízení výroby již nedokázal s firmou držet krok. Jak říká jednatelka firmy Eva Behr: „Problém byl v tom, že systém nebyl uzpůsoben na naše potřeby. Měli jsme proto zvláštní excelovské tabulky na příjem zakázek, objednávky či evidenci atestů. Jsme kovovýroba, a proto musíme veškeré materiály označit a vést jejich evidenci.“ 

Situace 2: Když jste zvyklí na svůj standard a nechcete z něj slevit 

Některé firmy nevznikají na zelené louce, ale odštěpením se od větší mateřské společnosti. V takovém případě je časté, že nově vzniknuvší podnik je zvyklý na rozsáhlý podnikový informační systém pro řízení výroby, který jeho zaměstnanci používali ještě coby součást původního podniku. Po osamostatnění se ale náhle stojí vedení před dilematem – pořídit původní systém, který je ale pro potřeby začínající firmy příliš nákladný a rozsáhlý, nebo se spokojit s dostupným, avšak daleko méně výkonným řešením?  

Své o tom ví další strojírenská firma BRAVA Machining, která původně používala řešení od významného mezinárodního dodavatele, jeho pořízení ale po odštěpení se od mateřské organizace nepřipadalo v úvahu kvůli omezeným zdrojům. Stejně tak si ale firma nepřála slevit z vysokého standardu.

Situace 3: Když teprve začínáte, ale chcete mít hned zkraje profesionální systém 

Představte si, že jste právě založili firmu, máte prvních pár zakázek a dobrou zakládající partu zaměstnanců. Všichni ostatní ve vaší situaci buď nákup ERP systému považují za zbytečnou investici, nebo se rozhodnou pro řešení vhodné pouze pro malé podniky. Vy ale chcete podnikat naplno hned od startu, a nejen získat výhodu oproti konkurenci, ale také si ušetřit ve výrobě starosti do budoucna a nenechat se zbrzdit.  

Tento názor mělo i vedení již zmíněné společnosti BRAVA Machining, které vyšel vstříc systém Vario s možností financování formou měsíčního pronájmu. Podnik tak získal profesionální řešení bez obav z přílišného zatížení rozpočtu. 

ERP systém Vario jako řešení všech tří situací 

Ať už jste se poznali v jedné či více uvedených situacích, všechny mají společné jedno – všechny je naráz vyřeší český ERP systém Vario:  

  • umožní vám všechny agendy sjednotit do jednoho systému, vše potřebné převést do elektronické podoby a velkou část rutinní administrativy automatizovat,  
  • nabídne vaší firmě výkon, spolehlivost a podporu na úrovni profesionálních mezinárodních platforem při výrazně lepší dostupnosti, širších možnostech přizpůsobení a jednodušší implementaci, 
  • díky své modularitě a široké nabídce rozšiřujících modulů se Vario nejen hladce přizpůsobí jakémukoliv druhu výroby, ale také dokáže růst s vaší firmou a postarat se, aby váš úspěch nic nebrzdilo. 

Abychom vám pak přínosy Varia pro výrobní firmy popsali co nejlépe, připravili jsme pro vás samostatnou stránku dostupnou na odkazu níže. Kromě výčtu všech výhod Varia zde naleznete i přehled základních vlastností Varia a především příklady spokojených zákazníků, kteří se pro Vario rozhodli (nejen) kvůli výše uvedeným důvodům.  

Jak ERP systém Vario pomůže výrobní firmě?