V Novobalu potřebovali nový systém s dobrými funkcemi. Rozhodnutí padlo na Vario.

V Novobalu potřebovali nový systém s dobrými funkcemi. Rozhodnutí padlo na Vario.

Sklad, Pokladna nebo Nákup zboží – to jsou jen některé funkce Varia, které den co den používají v pelhřimovském Novobalu. Ale nebylo to tak vždycky. Ještě před pěti lety měli jiný systém, který potřebovali vyměnit.

Sklad, Pokladna nebo Nákup zboží – to jsou jen některé funkce Varia, které den co den používají v pelhřimovském Novobalu. Ale nebylo to tak vždycky. Ještě před pěti lety měli jiný systém, který potřebovali vyměnit.

20 let zkušeností s informačními systémy znamená, že se v nich člověk poměrně dobře orientuje. „Dlouho jsme měli jiný systém, který jsme dokonce pomáhali vylepšovat. Radili jsme tvůrcům, co upravit,” říká jednatel Novobalu Martin Musil.

Jenže pak si v Novobalu spočítali, že jejich stávající systém je pro ně v tuto chvíli až moc nákladný.

Problém byl v tom, že informační systém jsme pořídili, když měla firma více zaměstnanců. Takže jsme se rozhodli systém změnit,” vysvětluje Musil.

Proto v Novobalu začali hledat informační systém, který bude ve srovnání se stávajícím:

  • levnější,
  • jednodušší
  • a s méně funkcemi.

Měl jsem jasné představy, co od nového systému chci. Díky dlouhým rokům zkušeností jsem přesně věděl, co potřebujeme,” říká Musil.

Právě variability si zákazníci na Variu obvykle cení nejvíce. Jednotlivé moduly totiž mohou snadno propojovat a svoje Vario podle potřeby rozšiřovat. Klasickou Pokladnu nebo Banku je možné kdykoliv doplnit třeba o SkladyMzdy či Výrobu. Vario vychází vstříc menším či začínajícím společnostem a zároveň se dokáže rychle přizpůsobit růstu firmy a zvětšit se o potřebné funkcionality.

Výběrové řízení: rychlé, krátké, jasné

A když se ve firmě vyrábějící obaly rozhlíželi po novém CRM, zaujalo je i Altus Vario. „Uspořádali jsme rychlé výběrové řízení. Po všech obchodních zástupcích jsme požadovali, aby nám systém předvedli. Řešili jsme s nimi konkrétní provozní věci,” vysvětluje Musil. Výběrového řízení se zúčastnilo několik firem a nakonec vyhrálo Vario.

Že byla pro Novobal důležitá jednoduchost systému, dokládá i potřeba rychlé implementace. „Zavádění nového systému nám trvalo řádově dny. V polovině prosince jsme přešli na Altus Vario a od 1. ledna už muselo všechno fungovat jako na drátkách,” popisuje Musil. Součástí převodu systému přitom bylo i přetahování dat z předchozího CRM. „Všechno šlo hladce. Například databáze jsme nahráli přes noc,” dodává Musil.

Nově vylepší Novobal obchod pomocí čteček čárových kódů

Tím to ale pro Novobal neskončilo. Svoje Vario se ve firmě snaží stále vylepšovat a obohacují ho o funkce, které skutečně využijí. Nově si plánují pořídit například doplněk, se kterým budou moci používat čtečky čárových kódů.

Firma Novobal vznikla v roce 2012 a prodává kompletní sortiment obalů, hygieny a kancelářských potřeb.

 

Jak Vario vybírali a implementovali v dalších firmách? Podívejte se na případové studie z velkoobchodu StarDecofirmy Perfect Storage nebo Alcom Security.